Nyári tábor 2019. – “B” komponens

2019.07.12-16. – Keszthely

A pályázatban részt vevő „B” komponens 20 fős tanulói közössége, 2 fő kísérő pedagógus, és 1 fő szülő részt vett Keszthelyen egy 5 napos közművelődési, kulturális tematikájú bentlakásos táborban. A gyerekek a következő programokon vettek részt: 5 db dráma- és játékos foglalkozás tábori szakemberekkel, 5 db csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével, csillagtúra, lézerharc, vízi aerobic, hagyományőrző program.

A minden napos foglalkozások témái a következők voltak:

Dráma- és játékos foglalkozás szakemberekkel:

  1. Partneriskolai bemutatkozás
  2. Európai Unió
  3. Társadalmi egyenlőség gyakorlati foglalkozása
  4. Önkéntesség témakör
  5. Önkéntesség témakör

Csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével: Az érzékenyítő beszélgetések alkalmával a gyerekek a délelőtti előadáson elhangzottakat értelmezték tovább.

  1. kommunikáció fejlesztés
  2. Európai Unió
  3. esélyegyenlőség
  4. közösség, segítségnyújtás, önkéntes munka
  5. összegző beszélgetés

További programok:

Előadás B-komponens testvériskola megismertetése témában: Részletesen bemutatásra került az B-komponens partneriskola, amit minden résztvevő érdeklődéssel hallgatott. Mind a gyerekek, mind pedig az pedagógusok érdeklődve figyelték az előadást.

Előadás: Európai Unió témában: az előadáson könnyen megérthető, felfogható nyelven közelítettük meg a témát. Egyik célunk az volt, hogy a gyerekekben kedvet és érdeklődést ébresszünk más népek, más országok megismeréséhez. A másik, hogy tanulóink megérezzék azt a sok hasonlóságot – nem ritkán azonosságot is, amely Európa népeit összeköti egymással, így velünk, magyarokkal is. Egy-egy mesét, dalt vagy akár szót, esetleg szokást vagy ételt az Európai Unió szinte minden gyermeke magáénak vallhat, számos állat, növény szintén jóformán valamennyi országban fellelhető. De vajon ki az, aki sokat tud az európai közösségről, amelyben él? Ha tud is, képes-e felismerni a szomszédos szövetségesek jellegzetességeit? Ha erre képes, vajon tud-e prioritást, értékrendet felállítani? Hogy mindezt megtudjuk és egyúttal segítsük a tudás elsajátítását, mozgóképen prezentáltuk az Európai Unió létrejöttének körülményeit, valamint a közösség intézményrendszerét.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.