Heti foglalkozások 59.

Heti tematikus foglalkozás A komponens

Mai foglalkozás során a sztereotípiákkal, az előítéletekkel foglalkoztunk. Felidéztük Kiss László úr előadását, aki nagyon megnyerő személyiség volt a diákok számára is. Megbeszéltük az akkor látott és hallott legfontosabb információkat és problémákat, amelyek az előítélet részét vagy annak okát képezik.

Heti tematikus foglalkozás B komponens: EU

Mai alkalommal egy – a diákok által felvetett – témáról kezdtünk el beszélgetni. Ez nem más mint a V4-ek Európai Unióban betöltött szerepe. A diákokkal egy kis történelmi áttekintéssel kezdtünk, ahol az 1335-ös Visegrádi Királytalálkozóig mentünk vissza az időben, hogy jobban megértsék, miért és hogyan jöttek létre a V4-ek.

Német nyelvi foglalkozás

Mondatok fordítása németről magyarra. Helység- és országnevek helyesírása. Szógyűjtés megadott szempont szerint. Névelők használata, főnevek tárgyesete, birtokos esete részes esetének gyakorlása. Játékos feladatok a digitális táblán. Daltanulás közösen.

Magyar nyelv és irodalom tantárgyi fejlesztő foglalkozás

Ezen a foglalkozáson csoportmunkában elolvasták a gyerekek egy szöveget a betyárokról. Majd a szöveghez csoportonként különböző feladatlapot oldottak meg. Interaktív táblán különböző képeket néztünk meg a betyárok életéről, Rózsa Sándorról és a betyárok szokásairól. Az értékelés folyamatosan történt a jó megoldásokat piros ponttal értékeltem.

Matematika tantárgyi fejlesztő foglalkozás

A mai foglalkozáson első részében átismételtük a szorzó és bennfoglaló táblát, majd ezt követően egyszerű műveletsorokat oldottunk meg frontálisan. A második részben a geometriával foglalkoztunk. Gyakoroltuk a mértékegységeket, az átváltásokat. Egyszerű szerkesztéseket végeztünk, gyakoroltuk a körző, vonalzó helyes használatát. A foglalkozás végén, mint minden alkalommal, most is értékeltem és jutalmaztam a jól teljesítő tanulókat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.