Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Az előző héten elkezdett önkéntességről folytattuk a beszélgetést. Videók, képek vetítése a tanulóknak az önkéntességről, majd az óra második felében szövegrészleteket, beszámolókat olvastunk fel közösen a témához kapcsolódóan. A foglalkozás végén valamennyien azt mondták, hogy ők is önkénteskedni szeretnének.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
5. foglalkozás: Ismerkedtünk az egyes országok politikai, gazdasági és kulturális életével, ezeket igyekeztünk játékos formában tenni, az gyerekek életkorának megfelelően.
Nyelvi foglalkozás – német
Interaktív feladatok a digitális táblán, a helyes kiejtés gyakorlása az interaktív tábla segítségével. Mondatalkotás szóban, hiányos mondatrészek keresése szóban és írásban. Az igeragozás megbeszélése a ragok helyes használata. Mondatalkotás, fordítás magyarról németre, németről magyarra. Mindkét csoport aktívan közreműködött az órán.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom
Az előző évek kompetenciaméréseinek feladatsorait oldottuk meg közösen. A hatékonyabb szemléltetés érdekében kivetítettük a Smart táblára a feladatot és együtt, interaktív formában dolgoztunk, így a diákok eredményesebben tudtak dolgozni.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Páros és csoportmunkában dolgoztunk a gyerekekkel. Párokban gyakorolták a szorzótáblát, az alapműveleteket, majd a csoportok szöveges feladatokat oldottak meg. Az óra végén a mértékegységek átváltásával foglalkoztunk. A jól dolgozó tanulókat piros pontot kaptak.