Heti tematikus foglalkozás A komponens
Mai foglalkozás során nehéz sorsú gyermekek hátrányos helyzetéről beszélgettünk, amelyhez kapcsolódva videókat, képeket néztünk. A diákok elmondták saját élettapasztalataikat, élményeiket azzal kapcsolatban, amikor egy nehéz sorsú gyermek, hátrányos helyzetéből kilépve sikert élt el.
Heti tematikus foglalkozás B komponens: EU
Mai foglalkozás során a Kárpátaljai magyarságról készített dokumentumfilmet kezdtük el nézni a tanulókkal, akik nagy érdeklődéssel figyelték a filmet. A filmhez kapcsolódva kérdéseket tettem fel közben is, így még jobban figyelték az dokumentumfilm történéseit.
Német nyelvi foglalkozás
Beszélgetés az évszakokról. Igaz hamis állítások a digitális táblán az évszakokkal kapcsolatosan. Mondatok fordítása németről magyarra fordítása. A mondatok nyelvtani szabályainak megbeszélése a helyes szórend kialakítása. Játékos daltanulása digitális tábla segítségével.
Számok ismétlése százig.
Magyar nyelv és irodalom tantárgyi fejlesztő foglalkozás
Ezen a foglalkozáson az Otthon nyomtatott jegy című szöveget dolgoztuk fel a gyerekekkel csoportmunkában. A szöveghez kapcsolódó feladatlapot a csoportok önállóan oldották meg, ezt a foglalkozás végén közösen javítottuk. Főleg igaz – hamis választások közül kellett választani, sorrendbe kellett rakni a online jegyvásárlás lépéseit. Rövid fogalmazásban le kellett írni, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak az otthon nyomtatott jegyvásárlásnak.
Matematika tantárgyi fejlesztő foglalkozás
Az első részben a geometriai témakörökből oldottunk meg feladatokat frontális osztálymunkában. Ezt követően játékosan, egymástól kérdezve ismételtük, gyakoroltuk a szorzó – és bennfoglaló táblát. A foglalkozás második részében szöveges feladatokat oldottak meg a gyerekek egyénileg. Minden feladatot megbeszéltünk, a hibákat javítottuk. A végén jutalmaztam a jól teljesítő diákokat.