Tematikus foglalkozás
A második foglalkozáson a környékünk társadalmi és szociális adottságait vizsgáltuk meg. Az órán szövegfeldolgozások voltak, melyek célja az volt, hogy a diákok felismerjék és megértsék azt, hogy egy országon belül hogyan változnak meg az szociális körülmények.
Tematikus foglalkozás
2. foglalkozás: Az Unióban élő népek, népcsoportok megismerése. A gyerekek nagy érdeklődéssel fordultak a téma felé, érdekli őket a környező országok és népek élete, kultúrája. Ez egy merőben új lehetőséget teremt a gyerekeknek, hogy a tágabb környezetükről megszerzett tudásukat bővítsék.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Második alkalommal találkoztam a gyerekekkel, délután 3 órakor a fejlesztő foglalkozáson. Mivel nagyon fáradtak voltak már, játékos – szöveges feladatokat oldottunk meg.
Gyakoroltuk az alapműveleteket, kiemelten a zárójeles feladatokat. A tanulók jól érezték magukat és már alig várják a következő alkalmat, ahol a számítástechnika teremben egy 29 témakörös matematikai programban gyűjthetik a pontokat a jól megoldott feladatok után.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom
A második órán szövegértési feladatokat gyakoroltunk, melyek során a Padovai Szent Antal és A láthatatlan ember című szövegeket dolgoztuk fel kooperatív munkaforma keretein belül, melyek feldolgozásának segítésére PowerPoint prezentációt és interaktív feladatokat alkalmaztunk.
Nyelvi foglalkozás – német
E foglalkozás alkalmával megbeszéltük az előttünk álló foglalkozások témarendjét , milyen témákat fogunk feldolgozni a foglalkozások alkalmával. Az első témakörünk a család volt. Bemutatkozás, családtagok megnevezése, legközelebbi rokonok megnevezése.
Összefüggő mondatok alkotása a családról ,minden gyerek bemutatkozott rövid szöveg formájában.