Tematikus foglalkozás – A komponens
Mai alkalommal egyik tanuló felvetett kérdésével foglalkoztunk, mely arról szólt, hogy az idei labdarúgó – világbajnokságon lesznek-e önkéntesek, illetve kik lehetnek önkéntesek, milyen szakmai – és nyelvi felkészültség szükséges hozzá és milyen feladatokat fognak ellátni.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai uniós vetélkedőt tartottunk. Fel kellett ismerni a 4 fős csapatoknak az országok zászlóit, autó jeleit, és a kvíz kérdésekre is tudniuk kellett a válaszokat. Kiderült a verseny végén, hogy milyen sok mindent tanultak a diákok a hetek alatt.
Nyelvi foglalkozás – német
E foglalkozás keretében rövid szöveget alkottunk. Rövid mondatok alkotása képről. Csoportmunka egy-egy adott kép felhasználásával. Csoportonként a szövegek megbeszélése nyelvtani szabályok értelmezése a mondat alkotással kapcsolatosan. A csoportok jutalmazása.
Interaktív feladat a digitális táblán.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Ezen a foglalkozáson feladatsorokat oldottunk meg dokumentum típusú szövegekből. Az első Kutatók éjszakája 2009. Ezt a szöveget az internetről pdf formátumban töltöttük le. Elkészítettük a szöveg vázlatát, igaz és hamis állítások közül kellett választani a gyerekeknek. Szövegmagyarázatokat kellett készíteni idegen szavakhoz. Foglalkozás végén figyelemfelkeltő témacímeket kellett kitalálniuk úgy, hogy figyelembe veszik a fesztivál jellemzőit.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Ezen a foglalkozáson a számítástechnikai teremben a gyerekek önállóan oldották meg a matematika program különböző témaköretit. A témakörök: összeadás-kivonás, kerekítés, osztás egyjegyű osztóval, síkidomok kerülete, területe. A megoldásokat pontoztam. Az összpontszám: 90. Azokat a tanulókat jutalmaztam, akik az összes pont legalább 80 %-át teljesítették.