Heti tematikus foglalkozás A komponens
Mai foglalkozás befejeztük a múlt alkalommal abbahagyott fim nézését, és a gyerekek kérdéseket, tettek fel, valamint Horváth József adakozásairól és gyűjtéseiről olvasottakat megbeszéltük. A foglalkozás végén kitértünk arra is, hogy sok focista, sportoló is nehéz körülmények között élt.
Heti tematikus foglalkozás B komponens: EU
Mai foglalkozás során, a Határúton című, Vajdaságról készült dokumentumfilmet néztük meg, hogy a tanulókhoz közelebb hozzuk az elcsatolt területek kultúráját, szokásait. A film végén megválaszolták a diákok az előre feltett kérdéseket. A diákok nagy érdeklődéssel figyelték a filmet.
Német nyelvi foglalkozás
Essen und Trinken témakörben új szavak gyűjtése. A konyha tárgyai a szavak szótárfüzetbe rendezése. Dialogspiel,beszélgetés reggeli közben. Párbeszéd alkotása az adott témakörben. Német szöveg olvasása,fordítása,új szavak szótárfüzetbe rendezése. Főnevek gyűjtése.
Magyar nyelv és irodalom tantárgyi fejlesztő foglalkozás
Ezen a foglalkozáson az Eltörött mécses című szöveget dolgoztuk fel. Egy ismert szólásról szóló szöveget olvastunk el közösen. A feladatlap megoldása csoportmunkában történt. Rövid szöveget kellett írni a csoportnak az edénytörés és a gyereksírás kapcsolatáról. Az ellenőrzés közösen, tanári irányítással történt.
Matematika tantárgyi fejlesztő foglalkozás
Az első részben páros és csoportmunkában dolgoztak a tanulók. Átismételtük a műveletsorok megoldásának lépéseit, majd a gyerekek egymástól kérdezték a szorzó és bennfoglaló táblát. A hibákat egyénileg javították. A második részben geometriával kapcsolatos szöveges feladatokat oldottunk meg frontálisan, tanári magyarázattal. A végén a jól teljesítőket piros ponttal jutalmaztam.