Heti foglalkozások 23.

Heti tematikus foglalkozás A komponens

Ezen a héten is a múlt alkalommal elkezdett témával foglalkoztunk, mivel a tanulóink nagy érdeklődést mutatnak ennek irányába. Néhányan említették, hogy családi, baráti körben nekik is van olyan ismerősük, rokonuk, akik megtapasztalták az előítéleteket. A foglalkozás végén szituációs feladatokat oldottunk meg, és közös példákat kerestünk, hogy miért ne legyünk előítéletesek.

Heti tematikus foglalkozás B komponens: EU

Mai alkalommal arról beszélgettünk, hogy kik és mi alapján döntik azt el, ki lehet az Európai Unió tagja. Milyen feltételeknek kell megfelelni, és ki ellenőrzi azokat. Ezt követően szó volt a tagállamról, azok létszámának változásáról. Az egyik diák felvetette, hogy hallotta a „Brexit” kifejezést, és hogy miket hallott vagy olvasott róla, amelyhez sokan hozzászóltak, így az óra vége kötetlen beszélgetésben végződött.

Német nyelvi foglalkozás

E foglalkozás alkalmával a számokat ismételtük át százig. Számokhoz kapcsolódó feladatokat oldottunk meg faladat lap formájában. A számokon kívül foglalkoztunk még személyek és tárgyak megnevezésével tulajdonságok, milyenségek kifejezésével. Melléknevek használata mondatokba foglalva. Véleménynyilvánítás emberekről, tárgyakról tulajdonságaik alapján.

Magyar nyelv és irodalom tantárgyi fejlesztő foglalkozás

Ezen a foglalkozáson Tamási Áron Virágszál gyökere című művét dolgoztuk fel. A hangos kifejező olvasás gyakorlása után, csoportokban dolgoztunk. A csoportok elkészítették a ló leírását, kigyűjtötték a szereplőket, kigyűjtötték a közmondásokat a szövegből és ezeket értelmezték is. A feladatlapra írt szóképeket elemezték. A foglalkozás végén minden csoportnak egy rövid fogalmazást kellett írni, hogy miért adta el az öreg mégis a lovat. Az értékelés folyamatosan, piros ponttal történt.

Matematika tantárgyi fejlesztő foglalkozás

A foglalkozás első részében a hosszúság, a kerület, a terület és a térfogat mértékegységeit ismételtük át. Ezután páros munkában egyszerű geometriai feladatokat oldottak meg a tanulók. A második részben átismételték a szorzó és a bennfoglaló táblát, majd egyszerű szöveges feladatokat oldottunk meg frontális osztálymunkában. A jól teljesítő diákokat jutalmaztam.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.