Tematikus foglalkozás . A komponens
Az UNICEF adományozó akcióiról beszélgettünk. A foglalkozás végén egy kisfilmet került levetítésre a tanulóknak, mely a Budapest – Bamako Rallyról szólt, melyet magyarok hoztak létre azzal a céllal, hogy Afrika elmaradott térségeibe juttassák el adományaikat.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozást beszélgetéssel töltöttük. Mindenki elmondhatta mi tetszett neki a legjobban a félév során, melyik ország lett a kedvence, hová utazna el, és miért a legszívesebben. Volt, aki elmesélte milyen nevezetességet szeretne látni, milyen ételt szeretne megfőzni, megkóstolni, és hogy be szeretné járni a világot.
Nyelvi foglalkozás – német
E foglalkozás kertében interaktív feladat a digitális táblán. Nyelvtani szabályok ismétlése a datív alkalmazása. Nyelvtani toto az eddig megtanultak alkalmazásáról. Rövid szöveg alkotása egy megadott témakörben annak helyes kiejtésének gyakorlása. Dialogspiel. Képről szöveg alkotása
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Ezen a foglalkozáson Weöres Sándor Téma és variációk című szöveget dolgoztuk fel csoportmunkában. A gyerekek megkeresték az állandó elemeket a szövegben, kerestek öt a mindennapi életben szokatlan kifejezést. Ezután meghatározták, hogy mi a funkciója ezeknek a szavaknak a szövegben. Más címet is kellett adniuk a szövegnek úgy, hogy ügyeltek arra, hogy a szöveg tartalmi sajátosságai megmaradjanak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Az alapműveletek gyakorlása után csoportmunkában dolgoztak a gyerekek. Előbb szöveges feladatot, majd kerekítéssel kapcsolatos példákat oldottak meg. A foglalkozás második részében játékosan gyakoroltuk a műveletsorokat, amelyeket fejben oldottak meg a tanulók. A hátralévő időben a testek térfogat számításával foglalkoztunk. A kiemelkedő teljesítményt elérteket jutalmaztam.