Tematikus foglalkozás – A komponens
Az „UNICEF Gyerekbarát Település” programjával ismerkedhettek meg a tanulók. Ehhez kapcsolódóan videókat és képeket néztünk meg közösen, majd szövegeket olvastunk fel. Tapasztalható volt, hogy a diákok átérezték ennek a programnak a súlyát és mondanivalóját.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A tanulók előzetes feladatként kapták, hogy egy-egy európai uniós országot, annak a nevezetességeit, mint idegenvezető mutassanak be, és győzzék meg az utazni kívánókat, miért érdemes pont az ő országukat felkeresni, meglátogatni a nyári szünetben. A gyerekek ismét csoportokban dolgoztak.
Nyelvi foglalkozás – német
E foglalkozás keretében tovább folytattuk az elöljárószók gyakorlását külön a csoportosítva a vonzatok szerint. Elöljárószós kifejezésekben és mondatokban is egyaránt alkalmazva. E nyelvtani témakör köré helyeztük a szituációs játékunkat is. Képről mondatok alkotása szintén elöljárószós kifejezéssel.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Ezen a foglalkozáson Petőfi Sándor Tájleíró versei közül Az alföld, A Tisza című verseket olvastuk el, majd elemeztük is a költeményeket. Meghatároztuk a tájleíró költemény fogalmát, megvizsgáltuk a versek szerkezeti felépítését, megállapítottuk a jellemző stílusjegyeket, költői kifejező eszközöket és alakzatokat kerestünk bennük.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Ezen a foglalkozáson a geometriai témakörrel foglalkoztunk. Bevezetésként átismételtük a szorzó és bennfoglaló táblát. Ezután egy – egy feladatot oldottunk meg a kerület, terület, térfogat számítással kapcsolatban. Az óra végén a mértékegységek átváltásával foglalkoztunk. A tanulók páros és csoportmunkában dolgoztak. Az óra végén piros ponttal jutalmaztam a jól teljesítőket.