Heti foglalkozások 1.

Tematikus foglalkozás

A foglalkozásokat a társadalmi egyenlőséggel kezdtük el. Az első alkalommal bemutatkozott a csoport valamennyi tagja, elmondták, hogy milyen szociális, társadalmi háttérrel rendelkező családból járnak iskolánkba. Ezzel is arra törekedtem, hogy erősítsem bennük egymás elfogadását.

Tematikus foglalkozás

1. foglalkozás: A Európai Unióról szóló heti tematikus foglalkozás előzetes ismertetése, bemutatása. Majd értelmeztük az unió szó jelentését, meghallgattuk a gyerekek ötleteit, majd megnéztük a wikipédiában a jelentését.

Nyelvi foglalkozás – német 

Első foglalkozásunk alkalmával megismertem a tanulókat. Bemutatkoztunk és elmondtam, hogy mit szeretnék, és mit várok el a foglalkozások alkalmával. A tanulók nagyon érdeklődőek és segítőkészek voltak, elmondásuk szerint, örülnek a lehetőségnek, hogy részt vehetnek a nyelvi foglalkozásokon. Felmértem a csoportot, hogy ki milyen tudással rendelkezik német nyelvből, mit tanultak már eddig mi az amiben szükségük van segítségre.

Megbeszéltük, hogy mit hozzanak magukkal mire lesz szükségük a foglalkozások alkalmával. A csoport összetételét tekintve összetett.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom 

Első alkalommal megbeszéltük a gyerekekkel a foglalkozások menetrendjét. Feldolgoztuk a szövegértést fejlesztő gyakorlófüzetből a Piramismesék és a Bors Péter című szöveget. Hangosan olvasták el a gyerekek a szövegeket, a feladatokat pedig páros munkában oldották meg, míg az ellenőrzést tanári irányítással történt.

Tantárgyi fejlesztés – matematika 

Első alkalommal megbeszéltük az éves munkára vonatkozóan a teendőket. Ismertettem a gyerekekkel a főbb témaköröket, felelősöket választottunk. Ezek után átismételtük a hosszúság, terület, térfogat, idő mértékegységeit. A maradék időben gyakoroltuk az egyszerűbb műveleteket – összeadás, kivonás, szorzás, osztás és az elnevezéseket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.